Alla inlägg under oktober 2012

Av stina - 6 oktober 2012 16:27

Jimmie drog iväg med mille i barnvagnen och gick för att hälsa på en kompis för mer än en timme sen.
Än så länge är det inte jobbigt utan jag har kunnat gå igenom lite gamla bebiskläder i lugn och ro.
Och plockat lite.
Det är så nyttigt att bara de får umgås.
Lille mille är redan pappas lille kille:-)
Jag älskar att se dom ihop.
Jag blir så himla stolt.
Milyan lyser upp som en sol när han får se pappa och höra hans röst.
Och jimmie ser så himla stolt ut när han är med vår son.
Han är så fin mot milyan och fixar allt så galant.
Så jag är inte ett dugg orolig.

Men visst. Jag börjar ju sakna han nu. Det kan jag ju inte ljuga om:-)

/stina





Av stina - 6 oktober 2012 14:34

Jag hade en rabattkupong ifrån libero som gick ut idag så vi drog iväg till willys. Handlade två paket blöjor för 157 riksdaler.
Billigt ju, för en fattig morsa:-)
ställde bilen där och packade ur vagn och unge och gick bort till jysk.
Vill så gärna ha en saccosäck eller sittpuff som en del säger.
Marie har en fatboy och fanny har en stor vanlig sittpuff som milyan gillar dö mycke att sitta / ligga i.
Men på jysk hade de bara med gallon(eller vad det heter)
Jag vill ha en med mjukt tyg.
Så det blev ingen men ett par galgar och ett påslakanset blev det till pojken.
Och det vart billigt. Det gillar vi:-)


/stina

Av stina - 5 oktober 2012 22:04

Nu ni.. väger lilleman nästan 7 kg.
6810 g visade vågen på idag.
Någon längd kunde vi inte ta för vår härliga men något stressiga bvc sköterska förstod sig inte riktigt på mätstickan för vi var inte i hennes rum idag.
Men vi ska på 3 månaderskontroll (liiite sent,jag vet) på tisdag och då kör vi hela rubbet.
Efter bvc och föräldrargruppen.
(idag snackade vi om mat och smakportioner)
Då åkte vi till mammas jobb för att lämna lite mammakläder till mammas arbetskollega som ska ha barn i januari. Ååå va stor hon var redan , men mamma sa att jag var ungefär lika stor då när jag hade gått lika länge som henne. Men man glömmer fort. Och det är väl tur det:-)
Men iaf , mamma jobbar på en skola så hon skulle ju självklart visa upp sitt barnbarn för ALLA barn och ALLA lärare. Stolt mormor:-)
och milyan trivdes ju som bara den när han fick all uppmärksamhet.
Och när mamma skriker till några ungar på skolgården att milyan var hennes barnbarn var det en liten tjej som sa
"jag trodde du var för gammal för att va mormor" haha vad jag skratta.
Hur tänkte hon där liksom?

När jag väl fått tillbaka min son ;-) ifrån mommo så åkte vi hem till mary och vi har umgåtts med henne hela dan fram tills vi åkte till jimmies mamma nu ikväll och där har vi käkat tacos och bara umgåtts.
Nu är vi hemma och är jävligt trötta efter en fullspäckad men mycket bra fredag.


/stina


Av stina - 4 oktober 2012 19:35

Milyan total deckade sittandes i mitt knä.
Han ville inte somna liggandes bredvid mig inte,utan i sittställning.
En väldigt trött kille kan man ju säga.

Vi har haft besök idag av kompis damian.
Har ätit mat ihop och glott på film.
En riktig ruggig filmdag har det vart.
I morgon ska vi på föräldrargruppen, efter mäta och ta vikt.
Nu var det länge sedan så det ska ju bli kul att se vad han väger nu.

Just de, torsdag kväll vilket innebär kockarnas kamp och hela sverige bakar.
Amen vilken fin tvkväll:-)
/stina

Av stina - 3 oktober 2012 21:59

Jag undrar om milyans mormor och farmor kommer fortsätta med att skämma bort den där lille milyan eller om det bara är nu i början.
Om de fortsätter lär de bli fattiga och han blir riktigt bortskämd:-)

Super fina sockar och vantar med fårmotiv av farmor och micke.

En tuff pyjamas med motorcyklar av mormor.
Tacktacktack

/stina

Av stina - 3 oktober 2012 19:44

Mamma är här ikväll och har badat mille.
skönt för mig att ha henne här för då kan jag röjja lite här hemma.
Men just nu hamna jag i soffan och käkar frallor (som jag bakade igår )
tar tag i tvätt och diverse sen,när jag har ork för det.
Just nu lider jag av extrem trötthet.
Är jag ensam om det eller?

/stina


Av stina - 1 oktober 2012 23:23

Så jävla irriterande. Ååååh!!!
Idag fick jag min första p-bot på 400 spänn!!
Och hur fick jag den, undrar säker ni?
Jo, jag ställde p-skivan istället för att ta ut en biljett ur p-automaten.
Om jag hade läst tidningen hade det inte hänt.
Om jag hade hållt mig inomhus vilket jag hade tänkt och inte haft sånt "ha-begär" så hade jag vart 400 kr rikare.
Men men nu är det som det är.
Jag fick mitt regnskydd till vagnen och nya fina sköna plagg.
Vilket jag verkligen är värd efter det här :-)

Och min man bjöd nyss på scones och te. Det var jag också verkligen värd:-)
Han kan han.

/stina


Av stina - 1 oktober 2012 09:32

Jag vaknade med ett leende.
Fast det är tidigt på morgonen och fast det inte är så skönt att få en massa små sparkar mot kroppen så är det jäkligt härligt att vakna upp med en glad liten kille brevid sig som gör så roliga ljud och som är så söt och glad.
Jag älskart:-)

Mille ligger i babygymmet som han gör varje morgon och där ligger han och sparkar på som en dåre vilket är bra för han och hans mage.
För oftast när han har sprattlat ett tag så hör man ett smattrande ljud bak i brallan:-)
Mamman dricker sitt underbara kaffe,myser under en filt med tända ljus framför nyhetsmorgon.
Idag regnar det och det lockar inte mig ett dugg att gå ut så det blir förmodligen en dag här nedsjunken i soffan.
Jäkligt mysiiit.

/stina

Ovido - Quiz & Flashcards