Alla inlägg under februari 2013

Av stina - 27 februari 2013 23:02

Idag är lilleman 8 månader gammal.
Ja jag säger som jag brukar. Herre !!! Vad tiden går fort.
Milyans utveckling går i lagom fart tycker jag.
Han har inte börjat krypa än.
Men han ålar.
Och inte framåt utan bara bakåt :-)
Han är ju en liten latmask som lätt ger upp. Hehe.
Han vill stå upp så han försöker dra sig uppåt.
Han har börjat dansa (sittandes) :-) allså han slänger med huvudet fram och tillbaka åt sidorna och gungar med hela kroppen :-)
Han smackar med munnen när vi äter och när han vill ha mat.
Han äter frukost,mellanmål,lunch ,mellanmål, kvällsmat och därimellan bröstmjölk när han vill ha det.
Vi har fått en nöjdare son har vi märkt. Och en matglad en, som sin mamma
;-)
Han gillar att visa upp sina två små tänder. Dööö söt när han gör det.

Ja , det händer grejer men det går sakta men säkert :-)

/stina

Av stina - 27 februari 2013 10:53

Shit,va sjuka vi har varit här hemma.
Sen i söndags har vi legat med feber jag och jimmie.
Jag är förkyld och jimmie har varit kräksjuk.
Men lilleman har klarat sig och det är vi glada för.
Idag är jag feberfri men jag känner mig så matt så det blir en lugn dag så man blir helt frisk och återställd.
Problemet är att jag har tusen saker att göra men det ordnar sig.

Hoppas ni håller er friska och krya.

/stina

Av stina - 24 februari 2013 09:02

.. Att bli förkyld.
Fy vad ynklig jag känner mig. Haha.
Och min ynklighet blev värre när milyan höll mig vaken en stor del av denna natt också !!!
Varför vaknar han och gråter ?
Från innan klockan tre börjar han sen håller han på tills vi går upp.
Ja, han somnar ju om men vaknar efter en stund och gråter.
Och jag blir irriterad och känner mig helt slut.
Fy vad det är jobbigt.
Man undrar ju vad det är som inte är bra. Stackars mille:-(
Men nu är han glad och sitter tyst och leker ?!!
Hoppas han är lugn idag när jag inte är så tipptopp.



/stina

Av stina - 23 februari 2013 19:58

Vi har en gnällig liten skrutt här hemma.
I natt låg han vaken länge vid flera tillfällen och bara gnällde.
Idag har han bara tjurat, så det är något som inte är bra.
Hoppas det går över snart.

Idag har josefine david och damian vait här.
Vi har hämtat thaimat och bara hängt här hemma.

Mamma körde tjejvasan idag så vi höll våra tummar men hon ringde och berättade att hon hade fått bryta efter 1 mil då hon ramlade och slog i svanskota och rygg.
Aj aj.
Den kvinnan är sååå envis.
Det är helt sjukt.
Fast hon har kristallsjukan (yrsel och illamående )och fast hon har skadat hälsenan så ska hon ändå ställa sig på ett par skidor, bara för att när hon bestämt sig för något så ska hon bara göra det.
tare luuuugnt. Men det vill hon inte!

/stina

Av stina - 22 februari 2013 19:02

Idag satte de kniven i mig och skar bort två leverfläckar.
En på magen som har blivit stor under kort tid och som ändrat färg.
Det behöver inte va något men man vet aldrig, lika bra att ta bort då.
Den på halsen störde jag mig bara på så den åkte den med.

Vi hälsade på kompis damian en snabbis. Var så längesedan vi sågs.
Lillkillen chillar i sin"båt" haha så jäkla söt.

/stina

Av stina - 22 februari 2013 18:46

mysdag hemma hos fanny & adam och fina barnen.

fina mille

 

 
Ser ju påverkad ut av något men det lovar jag att jag inte är.

/stina

Av stina - 21 februari 2013 21:46

Milles vakennatt har satt sina spår.
Jag är helt slut och orkar ingenting så nu går jag och lägger mig så vi kommer upp i morgon bitti.
Först ska vi fixa det sista på bilen sen åker vi hem till fanny och kidsen.
Ska bli så kul att träffa de igen.

På tal om bilen.
Idag ringde de från holms glasmästeri och sa att vår framruta hade komit så jag fick fixa skjuss lite snabbt och sen lämna in den.
Fick tillbaka den i eftermiddags så de jobbade på bra och nu har vi en hel ruta. Braaaa!!

Har varit på mvc idag också och tagit cellprov.
Det är väl ingen som gillar att lägga upp sig i den där stolen men det är ju jätte bra att man får komma dit var tredje år och ta det där provet så de förhoppningsvis kan upptäcka i tid om man skulle ha någon cellförändring.


/stina

Av stina - 20 februari 2013 19:32

Imorse gick jag och mille bort till ingela som bjöd på frukost. Bästa gunnis var också där.
Åhhh bästa arbetskompisar.
Så roligt att ses.
Mille fick finfina leksaker av ingela och barnen.
Fina människor.

Ikväll har vi micke här. Har käkat tacos och jäser nu i soffan.
Har så ont i min rygg. Det känns som den ska gå av. Aj aj.
Får väl ringa imorgon och se om hon har en tid för massage nästa vecka.
Jag behövert.

/stina

Ovido - Quiz & Flashcards