Alla inlägg under november 2012

Av stina - 30 november 2012 22:14

vårt fredagsmys började med en biltur för att få våran älskade milyan att komma till ro och somna.
och han somnade, bilen den är bra den :-)
han sov i en och en halvtimme.
skönt för han.
och när han vaknade upp var han inte så där fruktansvärt ledsen utan han var en glad kille :-)

för även idag har han bara sovit 10 min hit och dit.
och i nättras var det förjävligt.
han vaknande ungefär varannan timme och bara skrek.
han har ju vart helt övertrött, stackarn.

vi beställde pizza ikväll så nu ligger vi utfläkta i varsinn ände av soffan.
två av tre sover, den tredje borde passa på att sova men funderar på att baka lussebullar :-)
man får ju passa påååå när det är lugnt i huset!!

/stina




Av stina - 30 november 2012 15:17

vi har handlat present till jimmies mamma och hon på bodyshop är ju jäkligt duktig på att sälja, eller så är det jag som går på allt ;-)
så jag fick med mig en olja för både kropp och hår.
inget jag behövde men det kan vara bra att ha ;-)
doften är moringa. den doftar ljuvligt
:-)
/stina

Av stina - 29 november 2012 20:51

milyan är inne i nån period/fas just nu.
han är rätt så krävande faktiskt,
för när han är vaken vill han helst vara i ens famn och han vill helst att man ska prata med han HELA tiden annars blir han lacket larsson.
när han väl kommer till ro och somnar på dagarna sover han i 10-15 min.
han sover jätte dåligt på nätterna.

och just nu i skrivande stund försöker jag få han att somna.
det går inte alls bra.
han ligger bredvid mig och sprattlar med ben och armar och bara gnäller.
går jag ifrån han så gallskriker han.


när vänder det ?

:-)

/stina

Av stina - 27 november 2012 15:39

så, nu är begravningen överstökad.
och som jag trodde var det bara vi där.
så vi hade inte ordnat med fika efteråt och det var väl tur det.

nu åker vi snart hemåt.
ska bli så skönt att få komma hem igen.

förresten , så är det lugnt med lillebrorsan. de trodde det var njursten.
har inte pratat med han något mer än förut så vet inte så mycket mer men då lät han piggare.
bra bra :-)

/stina

Av stina - 27 november 2012 10:37

lilla älskling är 5 månader idag.
älskade unge <3

/stina

Av stina - 27 november 2012 00:22

robin ringde tidigare idag och berättade att han fått såna magsmärtor och vart illamående att han fått åka in till akuten.
så nu är han inlagd och får dropp.
de tror det kan vara njursten men imorgon får de svar på röntgenbilderna.

jag tycker det är jätte jobbigt för han har ingen ur hans familj där.
han är helt själv och det gör ont i storasysterhjärtat.
jag vet ju att personalen tar hand om han och han får den vård han behöver.
så jag är inte ett dugg orolig så,
utan det som är jobbigt är att han inte har någon från familjen som kan hälsa på han.
han måste ju känna sig så ensam och liten.

min älskade "lille" lillebror jag tänker på dej och vi kommer hem snart och tar hand om dej
<3

/stina

Av stina - 26 november 2012 14:45

just nu rensar vi ut allt bråte.
farmor hade mer saker än vad vi trodde.

/stina

Av stina - 25 november 2012 22:35

äntligen framme. så skönt.
nu är vi på fastlandet igen fast denna gång med mamma och denna gång i en annan stad.
det är ju farmors begravning på tisdad så vi åkte idag för att plocka ur hennes lägenhet och fixa med allt runt omkring.
men det har vart en lång bilfärd och mille sov hela vägen :-)

vi hörs imorgon.

/stina

Ovido - Quiz & Flashcards