Alla inlägg under januari 2013

Av stina - 31 januari 2013 21:22

På hannas begäran:

En skrivare, kläder, armband, onepiece, minigryta, hoppgungan, ljuslykta, pengar och underlakan.

Är super nöjd.

Så hanna, kan vi glömma nu att jag är en snål smålänning ;-)
Fast om vi ska vara riktiga så är jag faktiskt från östergötland;-)

/stina

Av stina - 31 januari 2013 14:10


Ingen bra start på dagen.
Först spyr milyan en kaskadkräkning sen iväg och besikta bilen och den får 6 anmärkninar.
En del små fel men också stora fel som kommer kosta lite.
Om jag kör mer med skrothögen kommer den braka ihop totalt och det kommer kosta skjortan att laga.
Mer än vad bilen är värd.
Oh my god.
What to do?
Laga skiten och sälja den ?
Eller skrota den ?
Får ta ett snack med mannen i huset.

och lilleman har nog fått en släng av magsjukan. Stackars bebis.
Han har haft två kaskadkräkningar direkt efter ammning men efter senaste målet har han inte spytt så jag hoppas det har lugnat ner sig.
Men i övrigt så är han en pigg och glad unge.

Jävla tråk dag.
Hade velat gått på klapp å klang och också träffat erika och lizette men vi isolerar oss istället och tråkar här hemma.
Tvättar spytvätt och glor på per moberg.

/stina

Av stina - 30 januari 2013 23:14

Mille hoppade sig så trött så han nästan somnade. Haha.
Han var helt knäpptyst så när jag kollade till han kunde han inte hålla ögonen öppna.
Då ropade jag på han och då vakna han till lite och tog tre skutt och så slocknade han igen. Haha.

Som jag berättat förut så älskar han hoppgungan.
han sitter länge i den och det är så härligt att se han för han blir så glad av att hoppa.
Han gör till och med glädjeskrik och några glädjeskutt.
Haha såå härlig.
Så det var en mycket uppskattad och fin present.
Fick nämligen den av fanny m.familj :-)

/stina

 
Av stina - 30 januari 2013 19:38

Igår fyllde jag ett år äldre och jag hade en jätte bra dag och fick jätte fina presenter.
Är hel nöjd med dagen.

/stina

Av stina - 27 januari 2013 19:26

Potatisgratäng med fläskfilé, baconströssel och en grönsallad med tomater, mozarella och basilika.
Till det ett glas rötjut och det smakade riktigt bra.

/stina

Av stina - 27 januari 2013 14:37

Idag fyller milyan 7 månader.
Än har han inte börjat krypa men han försöker ta sig framåt genom att ta upp rumpan och försöker ställa sig på knäna och ner med huvudet så snart så. Han snurrar annars bara runt runt när han ligger på magen.
Han är ju en liten latmask.
Ärvt av båda sina föräldrar ;-)
Men han sitter mycket stadigt och plockar med allt möjligt.
Tar du något ifrån han blir han vansinnig :-)
Med maten går det framåt.
Han får gröt morgon och kväll. Försöker ge han någon mat mitt på dagen annars ammar jag resten.
Han älskar vatten. Spänner hela kroppen och blir världens lyckligaste.
Han tar efter mer och mer. Häromkvällen blev han lite tjurig då han suttit förlänge (enl han) i sin gåstol. Då började jag dansa framför han med armarna utåt.
Och det var såååå roligt för det såg ut som att han försökte härma mig. Haha.
Och när vi åkte bil hade jag musik på, då hörde jag han i baksätet.
Då sänkte jag volymen och då blev han tyst och så höjde jag volymen igen och då började han igen. Lät som han nynnade till låten. Haha.

Idag kom hans "faffa" förbi med en present till han.

Nu skuttar han omkring i hoppgungan. Han älskar den.

/stina

Av stina - 27 januari 2013 01:55

Började med en dejt på märtas.
En sväng på stan och sen mat hemma hos oss.
En jätte bra och mysig dag har vi haft med bästis och hans familj.

När jag körde hem dom så var milyan hemma under tiden med pappan och han hade vart så ledsen:-(
Dödshungrig !!
Så pappan hade inte haft det så lätt.
Känns som att det verkligen skulle vara bra om han kunde börja med lite välling snart.
Och "nappflasketräning"


( min kamera på telefonen är så värdelös och bilderna blir allt sämre så det är därför jag ofta gör om bilderna för att de antingen blir för mörka eller för suddiga.
En till anledning till varför jag behöver en ny telefon)

/stina

Av stina - 26 januari 2013 00:41

Ovido - Quiz & Flashcards