Alla inlägg under mars 2012

Av stina - 30 mars 2012 11:21

I Tisdags var vi i en affär här i staden som säljer kaffe produkter till våran kaffemaskin. 

Vi köpte reng. tabletter och avkalkningspulver och skulle köpa mjölkpulver men fick det på köpet för killen som stod i kassan glömde slå in det i kassamaskinen. Man tackar och bugar.
När vi kommer hem, på kvällen upptäcker Jimmie att det här mjölkpulvret är över ett år gammalt !!!
Varför ger de bort en gammal produkt, och hur fasiken kan de göra det till en gravid kvinna???!!
Jag åker tillbaka dagen efter ( i onsdags) berättar för en helt annan kille/ man/gubbe vad som hänt. 
Och jag tycker att denna man inte tar mej på allvar och han är inte ett dugg kundvänlig överhuvudtaget. 

Han säger själv att han har druckit av de där mjölkpulvrerna men att han inte kännt något konstigt.
Alla deras mjölpulver är för gammla!!
Jag får inget som kompensation, utan han frågar mej om jag vill ha med mej de gammla mjölkpulvrerna hem??
Hahah skämtar du?
Jag kom inte dit för att få gamla produkter. Jag kom dit för att köpa fräscha produkter. 
Jag går därifrån och ringer Jimmies mamma. Hon är BÄST på att prata och hon ger sig INTE!
Hon ringer upp den här affären och sen ringer till mej och säger att jag ska ringa tillbaka i morgon ( Torsdag) 
Jag ringde igår och fick prata med den här otrevliga mannen.
Han är helt annorlunda, Han bad så hemskt mycket om ursäkt och var väldigt trevlig och Kundvänlig. 
Han skulle ta ett snack med sin chef och se om de kunde komma överrens om någon kompensation till mej.
Sen skulle han återkomma till mej. 
Helt sjukt va? Att Jimmies mamma ska behöva ringa och ta ett snack. 
På Måndag ska han ringa mej. Jag hoppas vi får en ny tvättmaskin. Det behöver vi. haha. 


/stina
 

Av stina - 23 mars 2012 19:30



Idag blev vi med bil. En ford focus. JAPP, det blev den som det var lite fix på.
Men vi fick den till ett bra pris och han som sålde den, är bilmekaniker så han fixar om det uppstår något fel, perfekt.

När vi kommer hem, så står den här fina cykeln på uteplatsen. 
En vårpresent ifrån min älskling. ( Han hade t.om tänkt på att tejpa fast ett guldfärgat presentsnöre  )
Åhh han är bara för underbar.
 




trevlig helg. 

/stina 


Av stina - 20 mars 2012 10:37

Oj, jag har inte bloggat sen i Lördags.
Men så kan det gå när jag inte har ett skit att blogga om. Jag har bara jobbat, hela helgen och igår.
Jag var helt slut igår när jag kom hem. Jimpan storstädade och jag låg helt lam i sängen och gnällde
Trodde jag höll på att bli sjuk, men idag är jag piggelin. Så det var bara falskt alarm. Jag är en trött gravid kvinna. 
Inget fel med det.

I söndags kom jimmies mamma och Micke förbi med munkar och fika.
Och några min senare kom Prippen, Moa och William förbi. Mysigt.
På kvällen hade jag och Jimpan söndags mys med Tacos.

Idag tvättar jag och ska försöka hinna med att tvätta bebbos kläder också.
 
Igår snöade!! Helt sjukt.
Men idag regnar det. Skönt. Om väder kartan stämmer så är våren här igen, nu i veckan.
 


/stina 

Av stina - 17 mars 2012 10:58

 

/stina

Av stina - 16 mars 2012 20:14

Skapligt skumt. 
Jag var i affären och köpte bl.a en gurka. Men vart tog den vägen?

Hem kom den inte och jag vet att jag kollade på rullbandet extra noga innan jag gick.
Förvirrad? Oh ja.

Mer än vanligt? AAAA.


Jag är ensam idag för min älskling jobbar. Fyyy va tråååååk.
Men jag behöver inte vara ensam. Mamma bjöd på mat, Natta sa att jag kunde komma förbi och Lizzan mä.

Men jag orkar inte. Känner mej depp. Men varför? Ingen aning.
Har ingen anledning ens.
Jag ska rycka upp mig, onödigt att vara depp för ingenting ju.


     vår nya dörrmatta.   


Varm smörgåstårta till kvällsmat.
1 pkt (4 delar) hönökaka
5 dl creme fraiche

2 pkt bacon

1 purjolök

1 burk champinjoner

salt & peppar

3 stora tomater


skär bacon. hacka purjolök och skiva champinjonerna. Stek alltihop.
blanda därefter ner allt i creme fraichen. salta & peppra.


forma hönökakan rund av två delar och bre över all röra, lägg sedan på de andra två delarna.
skiva tomaterna och lägg ovanpå. Strö riven ost på.
In i ugnen på 200 grader i 10-15 minute.
servera med en fresch sallad.


Hoppas att ni gillart  


/stina






Av stina - 16 mars 2012 10:14


Vi har nu en Ford Focus på lån och jag ÄLSKAR att köra den.
Men den som vi har lånat den ska vi inte ha för den är full med rost, den har flera olika röda nyanser och det är en stor spricka i framrutan.
Så nu är vi på jakt efter en annan ford focus som är i ett bra skick. 
Den är billig att ha och den är bra för en fartdåre som mej som kan råka köra in i saker och ting.

Men när Jimmie blir rik, så ska jag få en Nissan qashqai  av han  

 

/stina

Av stina - 15 mars 2012 09:45

Idag går vi in i v.25
Jag har nu gått upp 11 Kg. Så, så mycket är det ju inte , än 
Jag hörde att man går ner typ 12 kg när bebisen kommer ut, för de kilona som man samlat på sig är det som bebis, moderkaka och vätskan väger. 
Något som börjar bli jobbigt är att jag har börjat svullna om fötter och ben, inte så värst skönt eller snyggt.
Men det blir värre, har jag hört. Usch.
Jag är inne och läser mycket om graviditeten och om hur barnet utvecklas där inne. Har t.om en app på telefonen.
Men det står olika på alla sidor. Irriterande tycker jag.


/stina

Av stina - 12 mars 2012 12:14

Här kommer en magbild, med kläder.


 
( Fulaste kläderna,jag vet.men idag går jag bara på de bekvämma. Ska ju typ bara iväg och jobba så vem bryr sig ?)



 
Snart varmare ute än inne. HÄRLIGT!!


Nu ska det handlas, sen lunchas ( Om det hinns) Sist, jobbas.



/stina


Ovido - Quiz & Flashcards