Alla inlägg under april 2013

Av stina - 30 april 2013 23:59

Igår kom milyan på att man kunde klappa händerna och idag har han klappat händerna för fullt när han var hos sin fammo och faffa. Hehe.

Milyan var nämligen hos sin fammo när jag jobbade så de var på stan och handlade kläder till milyan.

En glad milyan och mamma :-)
Är så himla glad att tyr sig till nästan vem som helst.
Annars hade det varit grymt jobbigt att lämna han men nu när allting funkar så bra så känns det inte lika jobbigt.

Men nu är det sent och jag ska upp mycket tidigt imorron.
Tar cykeln och följe med Ingela.

/Stina

Av stina - 30 april 2013 23:44

Vem som helst kunde sno vår bil ikväll.
Jag glömde nycklarna i bildörren. Förvirrad ? Skapligt.

Möttes av något trevligt när jag kom till jobbet.
Hade helt glömt bort en present jag fått av en av mina boende för 2 år sen.
Blomstercheckar på 150 spänn.
Fin fint :-)


/Stina

Av stina - 28 april 2013 12:58

Mille bus och jag tog en promenad i morse. Då mötte vi lizzan och laffe.

Snart blir det jobb för min del.


/Stina

Av stina - 27 april 2013 23:01

Nu är lille milyan redan 10 månader och om 2 månader är han liksom 1 år gammal (???)
vad hände ?

Men det är kul när det händer saker såklart :-)
Och nu händer det rätt mycket med milyan.
Han är jäkligt snabb på att ställa sig upp och börjar förflytta sig mer och mer med stöd fast det är lite svajigt.

Han har börjat vinka lite smått.

Han tjoar mycket och säger fortfarande "ma ma " och har börjat säga "ä dä" rätt ofta , vet inte vad det betyder men det är väl kul att säga det:-)
Och så är det ju fortfarande " u u u u" ??? haha.
Gölle !!

Men vi har ett litet problem.
Han bits fortfarande och ondare gör det ju äldre han blir så det måste vi få ur han snarast.
Så nu är jag stenhård med att verkligen vara allvarlig mot han när jag fyar han.
Men det är svårt att hålla sig för skratt men nu måste jag verkligen hålla mig.
För barn som bits gillar vi inte !!
Och skrattar man så tror han att det är okej att göra så.

Annars är det bra med han.
Han har ju roliga grejer för sig.
Som när han har den där allvarliga blicken och glor på en.
Han gjorde så precis när jag satt och tittade på telefonen.
Då märker jag att han kommer allt närmre och närmre mot mig och spänner ögonen i mig.
När jag tittar upp på han så garvar han. Hehe.

Härliga älskade barn.
Gud vad jag älskar han.


/Stina




Av stina - 27 april 2013 21:04

Vi har träffat Erika och hennes underbara lille Milton.
Vi har myst en massa med mamma och Robin.
Vi har vart ute på härliga promenader.
Vi har träffat kompis Damian och suttit i solen med en kaffe.
Vi har ätit den första glassen för i år.
Mille har provsuttit sin farmor och farfars hojj.

Och nu ihelgen jobbar jag.
Så förutom jobb så blir det bara en massa mys med min lilla älskling.

/Stina


Av stina - 23 april 2013 19:58

Mille har fått en trehjuling av sin farmor och farfar.
Den kommer man springa med och efter i sommar känner jag på mig :-)

/stina

Av stina - 22 april 2013 16:24

När jag kommer hem från ett dagpass så känner jag mig jätte pigg och får värsta energin och börjar plocka och ordna här hemma.
Fast jag känner mig helt dödstrött.
Konstigt det där.

Efter jobbet idag drog jag direkt till Holms glas som bytte vår framruta på bilen i februari men som nu blivit en spricka i!!!!
Så den ska bytas och jag slipper betala. Himla skönt.

Fick ett sånt fint sms i morse.
En bild på en liten bebis med en mycket stolt pappa.
Min fina gamle vän jenny och hennes gustaf fick en liten dotter igår.
Hon skulle inte komma förens i maj men ville visst ut tidigare.
Grattis fina vän till en super söt liten tjej.
Sån bra start på morgonen.
Jag blir så lycklig när jag får såna sms på små nykläckta vars föräldrar jag gillar så mycket.
Det är så vackert och fantastiskt.

Gud vilken babyboom det är.
Alla ska ha eller har fått barn.
Sån Lycka !

/Stina

Av stina - 21 april 2013 17:58

Vi är i mammas stuga och har det bra.
Vädret är kanon , vi har grillat korv och nu tvättas bilen innan vi åker hem till stan. Mille älskar det lika mycket som vi
Härligt i solen.

(På den sista bilden ser Mille jävligt rolig ut. Haha )
/Stina

Ovido - Quiz & Flashcards