Alla inlägg under december 2012

Av stina - 30 december 2012 11:59

Nu är det illa med min telefon.
Den lever sitt liv, kan man ju säga.
Så det är verkligen dags för mig att köpa en ny men jag får vänta för att betala två lurar känns inte så där värst shysst mot plånkan.
Och fram tills dess får jag ha beslutångest ifall jag ska köpa en iphone 5 eller en samsung.
Har ju hört att femman inte är så bra.
Fast man ska väl inte tro på allt man hör.
Men vi får se vad det blir för någon.

Nu ska jag och millevärldensbästakille gå ut på en promenad.
Igår var vi inne hela daaaaan så idag måste jag ut och få luft.
Pappa jimmie är sjuk, feber, stackarn :-(
Bara inte vi blir dåliga för jag orkar verkligen inte med skiten.
Ingefärste med kanel ska jag dricka lika mycket som jag dricker kaffe med mjölk.
Hoppas älsk är frisk tills imorron bara.

( blir inge bild i detta inlägg för som sagt telefonen lever sitt egna liv-Kameran funkar inte förtillfället.)


/stina

Av stina - 29 december 2012 10:42

I natt har "milyan nattuggla" vart vaken rätt så mycket.
Han vaknar och gråter.
Om han drömmer eller om han har ont i munnen, det vet jag inte.
Men så fort han får närhet och pussar lugnar han sig och somnar han om.

Vi har testat att ge han välling sen igår men han biter mest i nappen :-)
Vet han inte hur man gör ? Eller är det bara min tutt som gäller ?

Gröt har han fått över en veckas tid. Första veckan gick bra men nu verkar det inte som han vill ha mer.
Burkmat och speciellt fruktpure gillar han inte och det tycker jag är jätte bra för jag vill ge han "riktig" mat, måste bara bli bättre på att göra i ordning det.
Men ingen brådska känner jag.
Hade tänkt börja jobba 1 februari men eftersom han inte har börjat äta än så går det ju inte.
Visst, det kan gå jätte fort för han att börja äta och han kanske inte vill ha mitt bröst längre utan bara mat, det vet man ju inte.
Men jag kan inte lova min chef att jag ska komma tillbaka förens han har börjat äta regelbundet.
Man ska inte ge upp det där men man ska inte heller stressa med det utan det kommer när det kommer.
Är ju väldigt glad över att ha hel ammat han hela tiden.
Billigt , lätt och mysigt.

/stina

Av stina - 28 december 2012 22:56

Milyan är värsta pappagrisen ikväll.
Så fort jimmie inte visar sig börjar han gnälla / tjuta och när han får se han igen så blir han super glad.
Mamman duger inte ikväll.
Fast det kan va rätt så skönt ibland :-)

Vet ni vad han höll på att göra idag? Han satte upp i vagnen och tappade nappen på golvet.
Jag tittar bort en stund, då är han hur nära som helst att stupa framåt ner på golvet.
Det var som att han skulle ner på golvet efter sin napp.
Fatta vad rädd jag blev.
Trodde hjärtat skulle hoppa ur min kropp.
Usch, tänk om han hade hunnit dyka ner !!???
Nä, nu blir det sele på pojken.

/stina

Av stina - 27 december 2012 20:31

Idag är vår älskling ett halvår gammal. Det har vi firat med kompis damian ;-)
vi har vart på mellandags rean men det var så dåligt.
Fanns inte alls mycket.
Vi kollade mest till små grabbarna.
Jag köpte ett par brallor till han på rean annars en body och en baseballsjacka som jag velat haft sen mille var nyfödd men som tagit slut väldigt fort.

Milyans fammo och micke var här med 6 månaders present,
badleksaker :-)

/stina

Av stina - 26 december 2012 23:13

En pajmiddag vart det hemma hos Dan med 4 olika pajer.
Vi skrapade bingolotter.
Leo vann 30:- men annars ingen vinst på de andra lotterna.
Synd.
Hade ju vart trevligt med lite stålar just nu :-)


/stina

Av stina - 26 december 2012 16:24

Nu åker vi till Dan ( mammas gubbe;-) ) på middag.

/stina

Av stina - 26 december 2012 12:54

/stina

Av stina - 25 december 2012 10:30

Igår kände vi en liten vass tand i milyans lille mun:-)

Nu får vi börja borsta tanden på han:-)

     


Vår julafton var jätte mysig.
vi fick en lång sovmorgon, sen kom jimmies mamma och micke, mamma och mina bröder.
Vi åt massvis med julmat och såg kalle anka.
Mille träffade tomten för första gången i hans liv , men han brydde sig inte om han:-)
Mille fick jätte fina klappar, fast de brydde han inte heller sig om. Eller jo leksakerna var roliga ett tag. 
Men han ville mest mysa och busa :-)

Och vet nii ???
Gizmo var med oss hela dagen och ska stanna hos oss tills imorgon.
Helt dö mysigt. gos hunden.

Hoppas ni hade en mysig afton.

/ stina

Ovido - Quiz & Flashcards