Alla inlägg under april 2012

Av stina - 27 april 2012 22:18

bebismys, bebisprat och fika i solen hos fanny.
fanny och ebbe


 

charmtrollet alexander  

   

älsk tvättar vår skitiga bil.

  

Jag har nu haft så fruktansvärt ont i min rygg, mer än vanligt.
Och det beror på att när jag jobbar så kör jag på som vanligt och glömmer bort lite att jag är gravid och det slutar med att jag får ap ont i ryggen. Inte bra, jag vet.
Igår var vi på föräldrarutbildning med josefin och david och efter det så hade jag så ont i ryggen så jag fick stanna hemma från kvälls jobbet.
Nu har jag vilat mig sen i onsdags så imorgon är jag åter på jobbet igen.

trevlig helg  

/stina 

Av stina - 26 april 2012 23:49


Nu går vi in i v.31 och jag (mest magen nu ) växer och blir större för varje dag som går, känns det som.
Folk som jag pratar med. Arbetskamrater, kompisar och folk som jag inte träffat på jätte länge tycker inte att jag har lagt på mej någon annanstans förutom magen.
HALLÅ jag har fan gått upp 13 KG redan. Såklart jag har lagt på mej på lår och överallt. Haha.
Men jag gillart   
/stina

  

Av stina - 25 april 2012 17:15

Den här fina vagnen kom Jimmies mamma hem me idag. sprillans ny.
Visst är den tjusig:-)?
Vi vill ha en vagn man kan köra med på kullersten,köra med i snö,sand och i skog utan att fastna och behöva luta vagnen för att köra framåt. Jag var först inne på en emmaljunga men de är en alldeles för stor vagn,sen en brio happy men den är inget speciellt med. sen har vi vart inne på att skaffa en brio sing eller en urban.
Ja ni,de är fanimej inte lätt att hitta barnvagn som passar en. Trehjuling går fetbort här på gotland,tror jag med alla dess kullerstenar.
Så denna fick de bli efter lite snack med Jimmies mamma.
Det här verkar va en rejäl vagn och både jag och Jimmie är jätte nöjda. Vilken fammo bebis har:-)

/stina

Av stina - 23 april 2012 21:57

 

Halloj!!Att blogga från mob är så irriterande.

 Jag får krupp påt. jag saknar datorn:-(men lite uppdatering ska ni få så jag får stå ut med de här mobilloggandet. Jag har haft en himla bra helg och fint väder har vi haft. så härligt. I fredags var vi ute hos jimmies kompis och käkade den godaste pizzan. mmm jag ska ta receptet. I lördags åkte vi hem till josefin och david,skulle bara hälsa på men vi fastnade där och käkade kinamat och såg film.Igår var de ju nästan sommarväder så vi drog ut till tofta och gick i flera timmar. De var en riktig härlig långpromenad.Men skapligt mör i kroppen man var efteråt. Har träningsvärk i ena skinkmuskeln. haha.Igår beställde vi lite nytt till lägenheten. b.la en skänk och en byrå. åhhh jag längtar tills de kommer hem. Bilder kommer så ni får se va fint de kommer bli här hemma:-)



 /stina

Av stina - 14 april 2012 22:21

"Försäkra bilen så fort som möjligt för annars får du betala typ hundra spänn per dag"jag ska ,jag ska . sa jag. jag trodde väl inte att de fanns någon jävla förening som kallade sig för trafikförsäkringsföreningen och som gillar att jävlas med bilägare. 16 dagar försent så fick jag en räkning på 1694 spänn.Tack så jävla mycket!Det suger ordentligt. de var inte vad jag behövde nu. men de är bara att bita i de sura äpplet och betala in de onödiga pengarna. så hörrni ,ni är säkert smartare än mej men jag vill ändå påminna er ifall ni glömmer de.FÖRSÄKRA ER BIL så fort som möjligt!!!Den räkningen gjorde mig jävligt bitter. och sur blir jag på att vi inte fått hem vår dator. Det är ju värdelööööst att blogga ifrån mobilen. Jag ska nog gå och lägga mig snart. Idag är ingen bra dag. God natt. /stina

Av stina - 13 april 2012 22:56

i morse var jag hos barnmorskan och hon mätte bebbo och lyssnade på hans hjärtljud. hans hjärtljud lät normalt och han växer som han ska. den lilla rackaren har börjat stöka och böka mer och mer. han väcker mig på nätterna och mornarna. är de så att ,om bebisen är stökig i magen så blir han stökig sen när han kommer ut och tvärtom?isånna fall får vi en vilde:-) eller så blir han som mami and dadi. cool lugna:-)kan fortfarande inte fatta ibland att jag har en liten människa i magen. lilla lilla bebbo. i eftermiddags åkte jag ut till eriikka på vischan och lizette och natta var där. erika bjöd på himla go chokladmousse gött gött nu proppmätt efter en stor bit tacopaj och äppelpaj me vaniljvisp. badboys på trean. trevlig helg. /stina

Av stina - 12 april 2012 22:53

idag började föräldrarutbildningen och den började himla bra,vi kom försent:-)vad tyckte vi då? vi hamnade i en muppgrupp och första gången lärde vi oss inget nytt eller något roligt men vi ska NOG gå de andra gångerna också. kanske:-) har köpt en skötbädd till skötbordet men den här är för smal. på babyproffsen har de bara den storleken på bäddar. får gå in googla om jag hittar någon större. ge mej gärna tips på bra "bebissidor". idag går vi in i v.29 :-) /stina

 
Av stina - 12 april 2012 21:04

igår kom mamma hem och slingade mitt hår.Jag gör de igen,hemmafärgning!!smäll på fingrarna!!men så missnöjd är jag inte på själva slingorna för de är fina slingor, utväxten är slingad och de flesta slingorna är ljusa men resten av håret blev liiiite gult. fast några tvättar med silver schampo och nya slingor om några dagar så ska de nog bli bra till slut. för jag vet väl också om att man inte blir totally blond från brunett till blondin på en färgning. och hellre ger jag mamma fria händer och gör ett försök än att gå till frissan och betala över tusen för att bli halvnöjd-missnöjd./stina

 
Ovido - Quiz & Flashcards