Alla inlägg den 7 januari 2013

Av stina - 7 januari 2013 21:12

Innan jul tappade jimmie bort dörrnyckeln.
Vi var på polisstationen någon dag efter och kollade ifall den var inlämnad. Men icke.
Idag när vi var där så har någon lämnat in den.
Vi blev helt överlyckliga:-)
Är så glad att det ialla fall finns en snäll och ärlig människa.
För om inte hon/han eller någon annan hade lämnat in den hade vi behövt byta ut låset och det kan bli jäkligt dyrt.
Onödigt.

Ikväll har jag gjort den bästa lasagnen jag nånsin har gjort.
Den blev så god att jag nästan blev lite förvånnad.
Då är det bra då :-)

/stina

Av stina - 7 januari 2013 17:24

Milyan guppar omkring på golvet som en liten knubbsäl.
Han kommer inte framåt utan han snurrar runt runt i ring :-)
Och han tycker det är så kul, tills han dunkar huvudet i golvet.
Men då ger man han en majskrok så blir han glad igen.
Dom gillar han :-)
Tänk om han kunde gilla maten lika mycket.
Det är ju så att milyan inte gillar den hemmagjorda maten som jag gjort eller burkmaten som vi köpt.
Det är bröstmjölk och gröt (ibland) som gäller.
Fast jag har inte vart så duktig på att ge han varje dag. När han fått smaka något nytt och inte gillar det så struntar jag i att ge han på några dagar/veckor så han får ju aldrig vänja sig. Men jag ska skärpa mig och bli bättre på att ge han.
Man ska aldrig ge upp.

Det händer mycket nu med milyan.
Han har fått sin andra tand,
den 2 januari kom den upp :-)
Så nu har han två tänder att bitas med och det gör riktigt ont kan jag säga.
Aj aj :-)
Han sitter oftast stadigt och idag ville han ställa sig upp och blev sur när han inte riktigt det :-)
Han blir sur när han inte får de sakerna han vill ha.
Han gör en MASSA ljud och är typ aldrig tyst.
Han rivs, knips och drar tag i allt han får tag på.
Han är en riktig busunge.
Aaah herre vad det händer grejer.
Men det är kul fast jag ska ju inte sticka under stolen med att det är jobbigt många gånger.

Tur att man är två.

/stina

Ovido - Quiz & Flashcards