Alla inlägg den 17 januari 2013

Av stina - 17 januari 2013 23:30

Varför fick vår gosse dom här tre namnen?
 
Milyan.
Det är många som har svårt att uttala namnet Milyan och många som har svårt för att komma ihåg namnet.
Så de flesta ( och vi med ibland ) kallar han för Mille och det är helt okej för oss.

Milyan stavas med Y för vi tyckte att det är finare än att stava det med I.
Fast man uttalar hans namn som MILIAN.
Men många vill ju få y:et till ett J så det där kan ju blir lite svårt senare i livet.
Men folk får helt enkelt lära sig. Det kan väl inte vara så svårt:-)


När Milyan låg i magen och jag och Jimmie pratade om namn så var vi inte riktigt överrens om killnamn.
Tjejnamn hade vi men vi visste ju att det skulle bli en kille.
Jag hade en massa förslag. Gillar b.la Julian men det gick inte hem hos Jimmie.
Men så en dag när jag var på kaffekalas hos Lizzan så kom namnet Milyan upp.
Jag messade Jimmie direkt och han gillade det:-)
Så sen dess, i mars någon gång har han varit en Milyan och när han föddes var han verkligen en Milyan :-)


Leo efter min bror och Leo har namnsdag den 28 Juni, den dagen då Milyan var beräknad att komma.
Så då sa jag att ifall han kommer den 28:e så får han heta Leo, om inte så får han inte heta det ;-)
Men han kom en dag innan , alltså den 27 juni så han fick heta det ändå.
För att jag gillar det.


Tim efter Jimmies kusin.

Han gick tyvärr bort i början av juni förra året och Jimmie stod han väldigt nära.
Så Tim skulle han självklart få heta i andranamn.
Och de tre namnen passar väldigt bra ihop.
Vi kunde ta något av Jimmies tre namn eller något släktnamn men det skulle nog inte passa så bra.


Milyan är inte döpt och kommer inte blir det heller, så länge han inte väljer det själv.
Men vi tror inte på gud och förstår inte riktigt varför vi ska döpa han.

Jo, för presenterna i sånna fall men han får så många presenter ändå.
Namngivning tänkte vi på men det blev aldrig så.
Alla våra nära och kära vet vad han heter och varför han fått de namnen.



/ stina



Av stina - 17 januari 2013 23:14

18 grader, inomhus!!!
Detta är fan inte okej.
Vi fryser ju ihjäääääl.


Jag hoppas de fixar det i morgon.


/stina

Ovido - Quiz & Flashcards