Alla inlägg under februari 2013

Av stina - 19 februari 2013 11:40

Igår fick jag hem de efterlängtade kläderna jag beställt.
På ett sätt älskar jag att beställa för då går jag och väntar med spänning på att paketet ska komma men på ett sätt gillar jag det inte för oftast är inte kläderna så som man tänkt sig.
Antingen för litet eller för stort.
Denna gång blev jag jätte glad, i alla fall för toppen och koftan.
Byxorna tycker jag är super snygga, byxor med mönster ( tighta och lösa ) tycker jag är skit snyggt.
Men de här satt jätte tight,som korvskinn och det är fanimej inte snyggt.
Just nu har jag antingen för tajta brallor eller för lösa.
Inge snyggt nått utav det.

Så antingen ska jag spara de och hoppas på att jag får mindre lår eller så skickar jag tillbaka de.
Det är ju det som är jobbigt.
Att skicka tillbaka varorna !!
Om jag känner mig rätt så får de ligga kvar i garderoben. Hehe.

/stina

Av stina - 19 februari 2013 11:29

 


Vi gick upp halv åtta i morse.
Det blir allt tidigare mornar här hemma hos oss, (vi gick upp vid nio tiden förut)
men det gör inte mig nått att han vaknar tidigare för jag känner mig utvilad och pigg så jag vill oftast gå upp då.
Han sover mycket bättre nu.
Han vaknar en gång under natten och tiden kan variera från kl ett till fem.
Då får han lite bröstmjölk och så somnar han om.
På mornarna är det bara mys. Han sitter och leker med sina prylar och jag dricker mina muggar kaffi och myser omkring.
Jag älskart.


/stina











Av stina - 18 februari 2013 21:15

Idag tog jag och marran en lunch på allén.
Sen åkte vi ut till englunds skor
(heter det va? ) i Roma.
Sen hem till erika och tiggde till oss en kaffe.

Efter jag hade druckit den kroppen så fick jag en rejäl ballongmage.
Helt upsvälld.
Och det är den fortfarande.
jag och jimmie har simmat nu ikväll och det var flera tanter som tittade på magen och sen log mot mig.
Jag ser jätte gravid ut. Haha.

/stina

Av stina - 18 februari 2013 08:25

Rosorna jimmie fick av mig på alla hjärtans dag såg så fula ut i vår typ enda vas och en utav tre rosor höll på att vissna.
Då klippte jag av de två fina och satte i små cappucino muggar som vi fått av frida & jesper.
Blev mycket finare.
Det är ju så fint att duka så här vid fest istället för stora höga buketter.

/stina

Av stina - 17 februari 2013 20:58

Jag hade en jätte trevlig kväll igår med sköna tjejer.
Och mille skötte sig utmärkt hemma med pappan.
En toppen kväll för oss alla.
Alkholintaget vart lite mer än planerat så idag har jag vart rätt så seg:-)

Idag var min fina sthlms moster med man förbi och tog en fika.
De ville såklart träffa oss men mest mille och se hur stor han blivit.
De de med sig jätte fina kläder i från polarn o pyret men de var tyvärr försmå :-(

Nu är jag helt utslagen men jag har det gött ändå.
Ligger i soffan med godis ifrån hemmakväll och en supergosig bebis bredvid mig. Göttgött.


/stina

Av stina - 16 februari 2013 14:09

Äntligen finns den i butik.
Jag har kollat på den här tuffa jackan på nätet men har avvaktat för att hoppats på att den kommer i butik.
Och nu finns den här:-)
Mille passar jätte bra i den men jag är osäker på storleken.
Jag köpte str 80 (9-12 månader)
men den är på gränsen, väldigt lång i armarna dock.
Men jag tänker så här.
Han kan börja ha den kanske i april/maj med en tjock tröja under och då är han 9-10 månader men så vill jag ju att han ska kunna ha den hela sommaren.
Det blir nog ett byte till en 86 istället.
Bättre med för stort än för litet.

/stina

Av stina - 16 februari 2013 14:00

Ikväll ska grabbarna få vara hemma utan mig.
Morsan ska dricka vin och spela spel:-)
Lite egentid behöver man ibland och mille behöver få vara ifrån mig lite längre stunder så han vänjer sig tills jag börjar jobba igen.
För den 2 april ska jag tillbaka till jobbet och jimmie ska vara hemma med han.
Usch.
Vill inte tänka på det men det blir nog bra när man väl kommer igång.
Jimmie kommer klara det skit bra så jag är inte ett dugg orolig över det utan mest över hur det ska gå med milles mammighet.
Men allt kommer gå bra.
Vi får testa nu och se hur det går.
Tror kvällarna är svårast då han helst vill somna bredvid mig men om inte jag är här så går det säkert bättre.

Jag ska i alla fall njuta av min egentid ikväll :-)

/stima

Av stina - 15 februari 2013 16:01

Ovido - Quiz & Flashcards