Alla inlägg under september 2012

Av stina - 14 september 2012 20:48

Här sitter jag med ett glas rött och ett glas med chokladpudding och massa grädde på toppen.

Ett glas vin är ju inte ett dugg farligt,varken för mig eller milyan.
Dricker jag så jag blir full kan det ju bli farlig.
Men jag pratade med vår bvc sköterska om det här med att dricka alkohol och hur det påverkar milyan när jag ammar han.
Hon sa att det inte påverkar han nånting.
Inte ens om jag skulle dra i mig en flaska.
Eller jo han får ju i sig men det är ytterst lite.
Det som är farligt är om jag tappar omdömet men de hade jag inte tänkt göra av ett glas vin:-)


Däremot är det där glaset med världens sockerbomb farligt för min figur.
Hur ska jag lyckas gå ner om jag fortsätter så här?
Faaan skärpning nu. Va händer egentligen?
Och jag tänker varje gång efter jag har svullat :" efter helgen, efter helgen på måndag börjar jag mitt nyttiga liv. "
Amen tjena.

Fast nån gång efter en svullohelg kommer jag sluta men frågan är bara när :-)

Trevlig kväll;-)

/stina

Av stina - 14 september 2012 19:21

Det blev ingen föräldrargrupp för oss idag för vi hade en argbigga till son.
Fråga mig inte varför. Trött tror jag.
Så vi åkte till fammo och hoppades att han skulle bli lite gladare av att se henne och hennes lånevalp fia.
Men det dög inte heller.

Men när han får lägga sig på skötbordet och glo på sin gula lilla trästjärna är han som lyckligast. Haha.
Från att hata att ligga där när han var en lillknodd till att älska de nu.
Hmm skum lillkille.

Vi har käkat tacos och nu myser jag me min fina son<3
Och undrar vad man ska hitta på i helgen?!

/ stina

Av stina - 14 september 2012 07:36

Lovelovelove.
För ett tag sen gav jimmie mig en peng och tyckte att jag skulle köpa något fint till mig själv.
Ååååhhh:-)
Och en jacka behövde jag så den här blev det. Jag ska köpa något mer till mig själv men vet inte än vad bara.

<3

/stina

Av stina - 13 september 2012 18:39

Just nu ligger jag bredvid milyan och försöker få han att somna så jag kan ta tag i vissa saker här i hemmet.
Men det är rätt mysigt när vi ligger här.
Jag ligger på sidan i soffan och han bredvid mig. Då blir han lugn.
Han älskar när jag nynnar för han och ger han pussar och smeker han i pannan.
Jag ligger och kollar på allt han gör.
Den där nappen suger han på för fullt och har han inte den i munnen så trycker han in hela näven och snuttar högt.
Han klappar sig själv i håret och sen får han tag i min tröja och ligger och drar i den en stund. Han ser väldigt koncentrerad ut :-)


jag älskar att bara ligga och titta på han.
Det händer så mycket nytt och han är ju så fin.
Han luktar himla gott också.
Mammas lilla älskling.

Och där... Somna han. Undrar hur länge. Om jag ens hinner ställa mig upp innan han vaknar!??!

/stina

Av stina - 13 september 2012 17:12

Typ..
Min duktiga lillplutt har sovit heeeela natten.
Han somnade elva igårkväll och vaknade halvåtta i morse. Sååå duktig.
Så i morse kände jag mig så utvilad,för en gång skull.
Vi tog en morgonpromenad till fanny och kidsen.
Marre och elin var också där.

Sen blev det en promenad ner till stan med lizzan erika och tjelle.

Så idag har vi gått långt och det känns i ben och fötter kan jag lova.
Och Converse skorna är inte de bäste promenadskorna:-)

När vi gick ner till stan så hade jag mille i bärsjalen och det var jätte skönt. Jag trodde jag skulle få ont i ryggen av att bära på han den biten men ICKE.
Den är super bra och så sover mille himla bra i den.
Den ska användas flitigt.

Fanny skicka över de här korten på oss från idag.

/stina

Av stina - 11 september 2012 23:17

Jag har den äran att känna en sån fin person som lizette.
Är du ledsen eller har en dålig dag, träffa lizette.
En sån glädjespridare.

Och hon har den äran att fylla år idag.
Grattis igen finis:-)
jag och mille va ju förstårs där förut och åt saffranspannkaka och mumsmums.

/stina


Av stina - 10 september 2012 14:45

De bästa som hänt mig.
Min kärlek och min son.
Älskar er

/stina

Av stina - 9 september 2012 14:25

Japp.
Igår hade vi ett litet kräftskivekalas.
Josefine & david och milles kompis damian.
Emma & emil och milles tjejkompis meiah.
Idag har hela familjen haft en skön och mysig sovmorgon.
Jag och mille har sjungit och dansat.
Han är en liten gla skitunge ida:-)

Igår var han tvärtom.
Han var ilsk som ett bi.
Så fort han såg mig började han gallskrika och han vägrade ta mitt bröst. Han åt inte alld mycke igår.
Jag blev stressad och det känner ju såklart han.
Jag kände mig som världens sämsta mamma. Hatar att känna så.

Men idag äter han som vanligt och han är som sagt en glad liten skitunge:-)
Han ska få all min närhet och kärlek idag. Vi ska ha en riktig myssöndag.

Igår när jag och josefine var iväg och handlade och kom till kassan så frågade josefine mig om det var något vi glömt.
Nää säger jag.
Men när vi packat i allt i kassarna så börjar jag och skratta.
"josefine, vi glömde kräftorna. "
Hahahah. Smart där.

/stina



Ovido - Quiz & Flashcards