Alla inlägg under juni 2012

Av stina - 15 juni 2012 22:45

 
en bild säger mer än tusen ord


 
Hela denna dag och kväll har jag hängt med denna lille herrn (med mittbena) supergoa unge.
Först kom jag på en tonfisksallads lunch som hans mamma Elin och tant Marie slängt ihop.
Sen lagade jag och Elin en go fredagsmiddag med färskpotatis och kött och vi åt och åt tills vi vart proppmätta.

Då intog vi soffan där vi fläkte ut oss som två paddor.

Elin klappade magen och konstaterade att han snart vill ut. För nu är magen väldigt hård och spänd.

Bebbo hare trångt därinne och vill säkert komma ut snart. 
Ja, idag är de ju den 15 juni. Den dagen då jag trodde att han skulle komma. Men ingen bebbo kom.
Och ingen bebbo behöver komma nu, tycker jag för nu kan han få bli riktigt färdigbakad tills det har gått exakt 40 veckor..

 Jag kan stå ut!
Han är förresten ovanligt vild ikväll. Då börjar morsan tänka lite extra mycket. Va vill han tro?

Usch, vi fick se en läskig grej idag när vi var ute och sussade Alexander i bilen.
Det stod en kvinna vid busskuren som bara dök rätt som det var framåt och slog i hela nyllet i assfalten.

Då tänkte vi direkt att hon måste ha vart på fyllan och inte kunde hålla balansen, men tänkte om ganska så fort.
Hon kanske var sjuk eller bara svimmade. Aj aj det gjorde ont i mig.
Vi var tvungna att åka förbi där igen och se hur det gick för henne. Men då var hon inte kvar.
Jag hoppas allt gick bra för den stackars kvinnan.

/stina 

Av stina - 13 juni 2012 17:01


Idag har jag och magen varit hos barnmorskan Eva.
Jag gick därifrån som en orolig blivande mamma. Jag har gått ner i vikt (- 1 kilo ) och bebbos kurva går inte uppåt.
Min vikt beror nog på att jag inte mår så där jätte bra och äter kanske inte så mycket som jag har gjort innan.

Mamma berättade idag att hon inte gick upp någonting den sista månaden, så där finns en anledning till det. 
Bebbo har iaf fixerat sig och ligger med huvudet neråt och Eva sa att huvudet ligger rätt så långt ner så det kan också vara orsak till att hon inte får rätt mått.
Men jag är orolig ändå för det första är jag den mest oroligaste personen i världen.

Mamma säger till mig att jag får sluta oroa mig för allting, men hur lätt är det då?
Jag vill ju att allt ska vara perfekt med vår lilla kille.

Jag har fått ett extra bm besök nästa vecka. ( har ju bara varannan vecka annars)
Om inte kurvan går uppåt så ska ett ultraljud bokas in. 
 

I morgon går vi in i v.38 Och jag har fortfarande sömnlösa nätter.
Igår mådde jag inte alls bra. Jag kände mig sjuk. Jag mådde så grymt illa och åt jätte dåligt.
Låg på soffan hela dagen och kände mig helt lam. 
Kroppen orkar inte!

/stina

 
Av stina - 11 juni 2012 12:06


Typ som Lizzan som inte kan höra ordet SLEEEEEMMMMMMPROOOOOPP  
För jag tror nämligen att den har gått. För några timmar sen när jag stod i köket så hände det nått.
Men det behöver inte vara proppen som gick. Fast jag tror det.
I lördags började jag få ont i ryggen och ner mot bäckenet, som mensvärk. Och det kommer och går.
Jag har läst att det kan vara förvärkar. BÖRJAN AV FÖRLOSSNINGEN   
 

I morgon ska vi till BM , får se vad hon säger.
Och bara för att proppen har gått betyder det inte att bebbo kommer nu inom de närmaste dagarna, de kan ju ta veckor innan.

Men enligt min dröm häromnatten så kom vår fina håriga friska bebbo till världen den 15 juni. 
Fan va sjukt om han kommer då. Haha.


Idag, imorgon eller på onsdag kommer det en annan prins till världen. Lycka till Josefine och David  


/stina    

Av stina - 10 juni 2012 18:00



 

Hannan och hennes son Elias.
Jag har inte träffat Hannan sen hon gifte sig, så det var jätte kul att se dom och att få träffa Elias för första gången. Snäll unge    


/stina

Av stina - 8 juni 2012 19:42


Igår gick vi in i v 37.
Jag ska egentligen inte klaga på min graviditet för jag ÄLSKAR att vara gravid.
Men nu får det snart vara över.

Jag mår inte dåligt fysiskt, fast jag känner mig som en otymplig svullen michelingubbe som har svårt att göra vissa rörelser.
Men jag mår inte bra psykiskt.
Jag svider, jag gråter , jag är arg , jag är trött, jag har ont, jag är rädd. 
Och det är så varje dag.
Så låt de sista veckorna gå fort så jag får må bra igen.


      
De tre senaste nätterna har jag vaknat runt 01.00-05.00 för att bebbo har tryckt och bökat så jag  har vart tvungen att gå upp.
Sammandragningarna har blivit allt mer intensivare och gör mer ondare. 
Han kanske vill komma ut   Tänk om det vore så väl.


/stina

Av stina - 5 juni 2012 20:15




Ikväll körde vi rally efter hemglassbilen.
Med oss hem fick vi 2 kartonger med glass och 1 kartong med mazariner och nästan 300 spänn fattigare.

Galet sugna på glass?

/stina

Av stina - 1 juni 2012 19:15


Idag tar min storebror Leo examen och är nu färdig journalist. GRATTIS DUKTIGA DU.
Synd att jag inte kunde vara i Götet och fira dig. Men tur att du har vår fina mamma där och jag hoppas vi ses snart när lill knodden har komit för han vill träffa sin morbror så fort som möjligt   

/stina

 
Ovido - Quiz & Flashcards